Hvordan fungerer rangeringen i søkeresultater og lister av produkter?


Når du som kunde søker etter et produkt eller klikker deg inn i en produktkategori via kategorioversikten på stadiumoutlet.no, vises produktene i en bestemt rekkefølge. Produktene som vises er enten de du har søkt etter eller filtrert frem. Rekkefølgen som produktene vises i, kalles produktets rangering.

Rangeringen er styrt av både generelle og personaliserte regler for å gi deg en best mulig kundeopplevelse. Den generelle søkesorteringen er basert på alle besøkendes interaksjoner med produkter i løpet av de siste 30 dagene. Dette betyr at våre mest populære produkter premieres og vises øverst. Den personaliserte søkesorteringen er basert på den besøkendes interaksjoner med produkter under økten, merkevarepreferanser og kjønnspreferanse fra tidligere kjøp. Under kampanjer (for eksempel Memberdays eller Black Friday) premieres produkter som inngår i kampanjen, slik at du lett skal finne relevante tilbud.

Sponsede produkter

Fra 03092024 har varemerker og partnere muligheten til å kjøpe reserverte plasser i produktlisten for å markedsføre utvalgte produkter. Disse produktene er merket som "sponset". Antallet sponsede produkter og hvor de er plassert, kan variere.  Formålet med denne retail media-tjenesten er å tilby varemerker og partnere muligheten til å investere i en ekstra eksponeringsflate for å nå en bredere kundebase og øke produktenes synlighet på en effektiv måte. 

Hvis våre rangeringsalgoritmer endres, vil informasjon om dette finnes på denne siden.